اینورنِس و 8 کار جالب برای انجام دادن + توضیحات • پارسیان گشت
خانه » عکس و سرگرمی » اینورنِس و 8 کار جالب برای انجام دادن

اینورنِس و 8 کار جالب برای انجام دادن

اینورنِس و کار هایی که باید انجام داد

اینورنِس شهری است که در کشور اسکاتلند واقع شده است. اینورنِس شمالی ترین نقطه در بریتانیا محسوب میشود. راه ارتباطی زمینی شهر اینورنِس از طریق جاده ساحل شمالی 500  (North Coast 500) است. این جاده یکی از زیباترین جاده های دنیا برای سفر کردن محسوب میشود.

ما به اینورنِس پرواز کردیم تا سفر 500 مایلی خود را از شمالی ترین نقطه اسکاتلند و بریتانیا شروع کنیم. قبل از اینکه به جاده بزنیم، چند روزی زمان صرف کردیم تا آن منطقه را بررسی کنیم.

ممکن است در ذهن بسیاری از شما اینورنِس به اندازه مکان های مانند ادینبورگ یا گلاسکو شناخته شده نباشد، اما به زودی با افتتاح شدن جاده آمریکا 66 در اسکاتلند اوضاع تغییر خواهد کرد و این کشور به شدت رو به پیشرفت خواهد بود.

با وجود داشتن تاریخ غنی، افسانه های باستانی، قلعه های رها شده تاریخی و سواحل خیره کننده و این حجم از زیبا طولی نخواهد کشید که از اقصی نقاط دنیا خواهیم شنید که میگویند: میخوام به اینورنِس بروم تا از مناظر و موقعیت فوق العاده این شهر دیدن کنم.
در این مطلب ما قصد داریم تا 8 کار بسیار عالی و جالب را که میتوانید در اینورنِس انجام دهید را به شما معرفی کنیم که به راحتی نمیتوان از این مسائل گذشت. پس با پارسیان گشت همراه باشید.

8 کاری که حتما باید در اینورنِس انجام دهید :

1-دیدن از هیولای لخ‌نس

همیشه از بچگی آرزوی این را داشتم که به منطقه لخ‌نس سفر کنم تا این موجود افسانه ای را که از کودکی برای ما تعریف میکردند را از نزدیک ببینم، وجود این منطقه بیشتر به قرن پنجم برمیگردد و اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری راجب این هیولای افسانه ای بدانید سعی کنید از افراد محلی این منطقه حتما توضیح بخواهید. مردم محلی معتقد اند که این موجود افسانه که به عقیده آنها ماده است جایی در اعماق دریاچه در حال زندگی کردن است و به ندرت پیش می آید که به بالا بیاید. این دریاچه (لخ نس) بعد از دریاچه لوموند دومین دریاچه بزرگ اسکاتلند محسوب میشود و وسعت این دریاچه به  56 کیلومتر مربع میرسد.

هیولای لخ‌نس

با اولین توقفی که داشتیم به سمت منطقه Drumnadroch هدایت شدیم که منطقه توریستی و جالبی است. این منطقه به نوعی مرکز اطلاعات دست اول برای هیولای لخ‌نس محسوب میشود. در این منطقه شما میتوانید اطلاعات درجه اولی را از مستندات دیده شدن هیولای لخ‌نس پیدا کنید که در طول قرن ها ادعا شده که دیده شده است. این منطقه یک شهر کاملا توریستی است و حتما باید از آن دیدن بکنید.

2- از قلعه أوركوهارت حتما دیدن کنید

قلعه أوركوهارت

بعد از رسیدن و دیدن منطقه لخ‌نس کمی بیشتر به رانندگی کردن ادامه بدهید و بعد از گذشتن چند مایل به قلعه أوركوهارت خواهید رسید که به صورت شکوه مندانه در مکان خود استوار است.
این قلعه در زمان قدیم از نظر استراتژیک بسیار مهم و حیاتی بوده است به خصوص برای دولت های اسکاتلند و بریتانیا. درواقع چندین بار این قلعه در طول جنگ بین انگلستان و اسکاتلند تعویض شده است و مرکز جنگ برای هزار سال بوده است.

بازدید کنندگان میتوانند در قالب تور های معرفی قلعه و به صورت آزاد وارد قلعه شوند و از این مکان دیدن نمایند و همچنین دیدن نمای فوق العاده و زیبا و بزرگ از منطقه لخ نس که هرگز در جای دیگر نخواهید دید.

3- دیدن غروب خورشید در منطقه لخ نس

غروب خورشید در منطقه لخ نس

به نظر میرسد منطقه دورز (Dores) منطقه ای است که مردم محلی با یکدیگر به دور ساحل جمع میشوند و غروب افتاب و منظره های مختلف این منطقه را دیدن میکنند. ما مدتی در دورز ماندیم و سعی کردیم با با مردم آن منطقه از منظره لذت ببریم، نکته بسیار جالب این سفر این بود که ما با شکارچی لخنس نیز دیدار کردیم، این مرد 25 سال در این مکان اقامت کرده است تا با چشم خود وجود این هیولای افسانه ای را ببیند. این پشتکار او ستودنی است.

4- در مورد نبرد نبرد کالودن بیشتر یاد بگیرید

نبرد کالودن

شهر اینورنِس منطقه ای است که تاریخ بسیار غنی درخود جای داده است. شما برای بیشتر دانستن راجع به نبرد کالودن باید تلاش بیشتری در این منطقه کنید. دولت اسکاتلند در سال 2008 تصمیم به افتتاح منطقه ای زیبا و چشمگیر برای بازدید کنندگان گرفت و دراقدامی بسیار جالب و با احداث موزه ای بزرگ به بازدید کنندگان این امکان را داد که با قدم زدن در سطح موزه با تاریخ اسکاتلند و نبرد کالودن و جنبش های کیلیسایی این مناطق بیشتر آشنا بشوند. جنگ در سال 1746 میلادی در این منطقه واقع شد و دولت اسکاتلند در نهایت از بریتانیا شکست خورد و در نبرد نهایی بالای 1500 نفر از این جنگ کشته شدند.

سعی کنید حتما از این مرکز دیدن کنید، یک مرکز تصویری 360 درجه ای ویدیوای در این منطقه وجود دارد که تصاویری به همراه صداهایی مربوط به نبرد کالودن پخش میکند، مطمئن باشید هنگام دیدن این تصاویر و صداها تا حد زیادی حس هرج و مرج و ترس سربازان که در آن جنگ با آن رو به رو بودند را درک خواهید کرد.

بعد از دیدن این مرکز و انجام تور موزه شما میتوانید وارد منطقه عظیمی شوید و از هدستی که از قبل به شما میدهند میتوانید  باحرکت کردن وقایعی را که در آن روز خونین اتفاق افتاد را در گوش خود بشنوید.

نبرد کالودن

تصور کردن جنگ در این منطقه با وجود باطلاق ها و زمین بد برای ما بسیار سخت بود وقتی که با خستگی به آنجا رسیدیم و شاهد یادبود دیواری بودیم، دیواری از سرباز ها در آن جای گرفته بودند که منتظر جنگیدن بودند، درواقع اسکاتلندی ها در تاکتیک های جنگی بسیار ماهر بودند و به شدت عمل معروف بودند، ولی در نتیجه چند انتخاب بعد و عملکرد اشتباه آن روز سرنوشتشان جور دیگری رقم زد و به تاریخ پیوستند. بنا های یادبود این سرباز ها در این مناطق هنوز هم وجود دارد.

5- از Clava Cairn دیدن کنید

Clava Cairn

منطقه Clava Cairn حس بسیار الهام بخش و جادویی دارد. این قبر های به دوران عصر برونز(The Bronze Age) مربوط است و  به بیش 4000 هزار سال میرسد. بازدید کردن و راه رفتن در این مکان برای تمام عموم آزاد است و شما میتوانید حتی از بین این قبر ها عبور کنید و به وضوع این مناظر را ببینید و این منطقه را کاوش کنید.

در کنار این قبر ها سنگ های بسیار بزرگی وجود دارد که به عقیده بسیاری از تاریخ شناسان مربوط به کار های نجومی آن مردمان بوده است. سعی کنید در ساعت خلوت روز از این مکان دیدن کنید که بسیار لذت بخش تر خواهد بود.

6- دیدن از کارخانه معروف ساخت نوشیدنی

کارخانه معروف های ساخت نوشیدنی

در اسکاتلند بسیاری از کارخانه های ساخت نوشیدنی وجود دارد و شما میتوانید از این کارخانه ها دیدن کنید. درواقع این کارخانه ها به نوعی مرکز توریستی محسوب میشوند.البته تمامی این کارخانه ها به شما اجازه نخواهند داد که از محیط کارخانه دیدن کنید.

شما میتوانید تاریخچه این کارخانه ها را مطالعه کنید که معمولا بسیار قدیمی و باسابقه هستند، یا فرمول ساختن بعضی از نوشیدنی هایشان که به نوع خودش بسیار جالب است را ببینید. در این کارخانه ها ممکن است نوشیدنی هایی با قدمت چند ده سال پیدا کنید که قیمت بسیار بالایی داردند. این کارخانه ها علاوه بر تولید محصولات مربوط به اسکاتلند بسیاری از تولیدات خود را به کشور های دیگر نیز صادر میکند.

7- قدم زدن در جزیره نس

قدم زدن در جزیره نس

وقتی که آب و هوا خوب باشد، اسکاتلندی ها دوست دارند تا به بیرون بروند و از آفتاب لذت ببرند. ما در طول اقامتمان در اینورنِس بسیار خوش شانس بودیم، زیرا در طول سفرمان آسمان کاملا آبی و آب و هوا کاملا مطلوب بود. ما در یک بعد از ظهر تصمیم گرفتیم در شرایطی عالی چندین مایل در جزیره نس پیاده روی کنیم و تمامی جاذبه های این جزیره را تماشا کردیم از جمله پل های کوچک، مناظر زیبا که خاطره خوبی برای ما رقم زد.

این پارک در دوران روزگار خوش وپیروزی اسکاتلند ساخته شده است و معمولا مردم محلی برای

پیاده روی یا پیاده روی کردن سگ هایشان به اینجا می آیند یا اگر آّب و هوا مطلوب باشد با خانواده به پیک نیک می آیند.

8- یک راند گلف بازی کنید.

گلف بازی

شاید بسیاری از شما ندانید، اما ورزش گلف در اسکاتلند اختراع شده است. مستنداتی مربوط به سال 1457 میلادی وجود دارد که ثابت میکند ورزش گلف اولین بار در اسکاتلند اختراع شده. حتی ورزش هایی که با توپ و چوب انجام میشود به تاریخ قدیمی تری اشاره دارد.

ورزش شینتی ورزش سنتی 200 سال قبل اسکاتلند محسوب میشود.اگر قصد امتحان کردن این ورزش جالب را دارید، هیچ جایی در دنیا پیدا نخواهید کرد که به اندازه اسکاتلند این ورزش را به زیبایی انجام دهند.

بیش از 500 باشگاه گلف در اسکاتلند وجود دارد که فقط 15 باشگاه در شهر اینورنِس واقع شده است. باشگاه های بسیار خوب در این منطقه وجود دارد ولی باشگاه های سلطنتی در این منطقه بسیار معروف و خوب هستند. پس سعی کنید حتما این تجربه فوق العاده را داشته باشید.

خودتان را از نعمت Kingsmills Hotel Spa محروم نکنید.

همگی ما دوست داریم در هنگام سفر در هتل ها استراحت کافی داشته باشیم و ریلکس بکنیم به خصوص در مراکز اسپا که خستگی کامل را از بین خواهد برد. یکی از بهترین گزینه ها برای شرایط ما و اقامت و اسپا Kingsmills Hotel Spa است.
من همیشه به دنبال گزینه های واقعی و معتبر و تاریخی هستم و این هتل دقیقا تمامی این شرایط را دارا است.
بعد از رسیدن به فرودگاه بسیار هیجان زده بودیم که به هتل خود که از حدودا یک دقیقه از مرکز شهر فاصله داشت برسیم و با دیدن آن بسیار هیجان زده شدیم.
عمارت قدیمی و تاریخی این هتل دقیقا همان چیزی بود که همیشه از اسکاتلند انتظار داشتیم و خوشبختانه ما را ناامید نکرد. این هتل دارای لابی بزرگ،تاریخی و باشکوه بود.اما طراحی  اتاق ها مدرن و کمی مصنوعی به نظر می آمدند. اتاق ما به زمین گلف اشراف کامل داشت و تخت خواب ها بسیار عالی و راحت بودند.

معرفی نامه شهر

اینورنِس یک شهر عالی برای شروع سفر در اسکاتلند است. ما از طریق فرودگاه شهر Heathrow به اینورنِس رفتیم. به شدت به شما توصیه میکنیم که حتما در این منطقه یک ماشین کرایه کنید و در اینورنِس پرسه بزنید. به علاوه داشتن ماشین به شما کمک خواهد کرد که در هرکجا که دوست داشتید توقف کنید و نهایت استفاده را از این منطقه ببرید. وجود دره های اطراف اینورنِس یکی از زیبا ترین منظره های دنیا را دارا است پس تا میتوانید از این مناظر نهایت لذت را ببرید.

این هشت مکان با معرفی هتل و اطراف شهر پیشنهاد ما به شما راجب شهر اینورنِس بود که در سالیان بعد بسیار مشهور تر خواهد شد پس وقت را تلف نکنید و همین امروز برای سفر به این منطقه زیبا را شروع کنید.

پارسیان گشت

(No Ratings Yet)

همچنین ببینید

میراث طبیعی اصفهان ،از پتانسیل های قوی در جذب گردشگر

« اصفهان مقصد گردشگری بین المللی » ، « شهر زیبای اصفهان » ، « …