ماجراجویی در تایلند

با سلام، در این مطلب سعی بر معرفی تایلند و معرفی کار های ماجراجویانه ای که در تایلند میتوان انجام داد داریم، این مطلب توسط دو زوج نوشته شده است و از زبان آنها روایت میشود. پس با پارسیان گشت همراه باشید.

طبیعتا همگی ما تایلند را دوست داریم. این اولین سفر واقعی و ماجراجویانه ما در زندگی مشترک بود و جای ویژه ای در قلب و خاطره ما باز کرده است. البته که ما قبل از سفر به تایلند سفر های دیگری نیز داشته ایم اما تایلند اولین مقصدی بود که از منطقه امن من و همسرم خارج شده بودیم. برای همین به تجربه ای خاص برای بدل گشته است.

این اولین سفر طولانی ما محسوب میشد و تقریبا بیش از یک ماه این سفر به طول انجامید. ما در این سفر برای اولین بار با یک فرهنگ دیگر آشنا و زندگی کردیم و این احساس فوق العاده است که فرهنگ غریبه و ناشناخته ای را حس می کنیم.

به خاطر داریم وقتی که به فرودگاه شهر بانکوک پایتخت تایلند رسیدیم، هیچ نظری که باید بعد از فرودگاه چه کاری انجاهم بدهیم نداشتیم، به یاد داشتیم که قبل از سفر یکی دوستان مشترک گفته بود بعد رسیدن به بانکوک به خیابان خائوسان بروید. پس به این امید سوار تاکسی شدیم. پول بیشتری به تاکسی پرداخت کردیم و در جایی همین نزدیکی ها پیاده شدیم.

ما تقریبا گم شده بودیم و در نیمه شب مشغول پیاده روی و گشتن شهر بودیم تقریبا نزدیک به مرکز شهر بودیم. ما تقریبا کمی نگران شده بودیم و از اینکه اینقدر سردرگم مانده ایم ناراحت بودیم، در عین حال هیجان زده بودیم آخر ما بسیار در سفر کردن تازه وارد بودیم. اما بلاخره راه خود را پیدا کردیم و این شروعی بود برای ده سال سفر کردن و زندگی مشترک، باشکوه و هیجان انگیز.

ما تا به امروز چندین بار به تایلند سفر کرده ایم و هربار چیزهای جدید و هیجان انگیزی کشف میکنیم. این کشور یکی از مقصد های خوب سفر برای ما مسحوب میشود،اگر شما نیز دوست دارید این سفر به شما خوش بگذرد و نهایت لذت را ببرید با ادامه مطلب همراه باشید تا به شما مکان ها و کار های هیجان انگیز تایلند را توضیح بدهیم.

کار های هیجان انگیز در تایلند

صخره نوردی در رایلی (Railay)

تقریبا در سال 2000 بود که من و همسرم برای اولین تصمیم به یادگرفتن صخره نوردی کردیم. اولین بار در ریلی (Railay) این هدفمان را عملی کردیم و اولین صعود ما بود. البته بعد از بازگشتمان به کانادا تصمیم گرفتیم این ورزش را به صورت حرفه ای تری ادامه بدهیم وعضو یک باشگاه رسمی شدیم و به با صخره های مصنوعی تمرین میکردیم تا به عضویت رسمی باشگاه نیاگرا درآمدیم و به یک صخره نورد حرفه ای تبدیل شدیم.

سپس در سال 2003 سفر مجددی به تایلند داشتیم و این بار تصمیم به صعود قله های چندگانه رالی کردیم و در این هدف نیز موفق بودیم. ما با کوهنوردان بسیار حرفه ای و خبره بودیم و این کوه ها و صخره ها را فتح کردیم. کار کردن با این ورزشکار ها احساس امنیت بیشتری به ما میداد و آنها بسیار صمیمی و مهربان و منصف بودند.

منطقه رایلی به شدت در حال تغییر و پیشرفت است و هرروزه توریست های بیشتری به این منطقه سفر میکنند.
وقتی ما برای اولین بار به رایلی سفر کردیم این منطقه از نظر قیمت بسیار ارزان بود. اما الان با وجود توسعه فراوان این منطقه و ساختن خانه های زیبا ییلاقی روستایی و استخر های بسیار زیبا این منطقه حالت بکر بودن خود را از دست داده است. اما همچنان بسیار زیبا محسوب میشود و یکی از لذت بخش ترین و هیجان انگیز ترین کار ها صخره نوردی و کوهنوردی در این منطقه است.
به شما پیشنهاد میکنیم به تایلند و به خصوص منطقه رایلی سفر کنید تا قبل از اینکه این کشور تغییرات بیشتری کند.

فیل سواری در خائو سوک

یک پارک ملی بسیار زیبا در جنوب تایلند وجود دارد که بسیار زیبا و بزرگ است.یکی از خاطرات زیبا سفر به تایلند همین فیل سواری در این منطقه است زیرا ما به صورت خصوصی بر روی یک فیل سوار بودیم و چند مسافر دیگر بر فیل دیگری سوار بودند و این یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر برای ما بود.

این منظره برای ما که تا به حال این کار را انجام نداده بودیم بسیار فوق العاده و عجیب محسوب می شد. فیل ها به شدت باهوش و کمی کند بودند و احساس میکردیم در وضعیت سلامت خوبی قرار دارند.

به یاد دارم که یک صبح در جاده مانده بودم و مه غلیظی همه جا را فراگرفته بود ناگهان فیلی را دیدم که در جاده، در حال تردد بود و این صحنه برای من بسیار فوق العاده و خاطره انگیز بود که در میان آن همه مه این فیل مشغول راه رفتن بود.

متاسفانه ما در منطقه چانگ مای موفق به فیل سواری نشدیم، اما طبق آن مقاله هایی که راجب تایلند و فیل سواری خوانده بودیم فیل های منطقه خائو سوک در مقابل فیل های منطقه چانگ مای مانند فیل سواری در سیرک است و این فیل هایی که ما سوار شدیم بسیار رام و ارام هستند تا فیل های منطقه چانگ مای که وحشی تر محسوب میشوند در نتیجه هیجان بیشتری خواهند داشت.

دوره مدیتیشن در چیانگ مای

خوب اگر در منطقه چیانگ مای هستید پس چرا یک چیز متفاوت تری را امتحان نکنیم؟ کارهایی مانند پیاده روی و بالا رفتن قله ها یا مثلا یک دوره آشپزی عالی با غذاهای محلی این منطقه. این کارها در این منطقه نیز جزو کار های بسیار توریستی و خوب محسوب میشود. شما میتوانید با امتحان کردن محل ها و فعالیت های ناشناخته این منطقه تجربه ای بسیار آرامش بخش و متفاوت را داشته باشید.

ما در این منطقه یک کار بسیار متفاوتی را انجام دادیم. به یکی از معبد های مخصوص مدیتیشن رفتیم و یک دوره چند روزه مدیتیشن و تای چی انجام دادیم. در این دوره افراد زیادی شرکت نکرده بودند و فقط من و همسرم در این دوره شرکت داشتیم.طبق نصیحت استاد معبد، ما تنها مجاز به استفاده از غذاهای گیاهی بودیم.

این موضوع ممکن است آنگونه که هست به نظر نیاید ولی گذراندن این دوره مدیتیشن یکی از بزرگترین ماجراجویی های عمر ما محسوب میشود. البته ناگفته نماند دوره های بسیار زیادی در منطقه چیانگ مای وجود دارد که بسته به انتخاب خودتان میتوانید آن را انجام بدهید.

کایاک سواری در غار در کرابی

کایاک سواری در دریا یک ورزش بسیار مشهور محسوب میشود،البته کایاک سواری در داخل رودخانه های وسط جنگل با جریان قوی هیجان دیگری خواهد داشت. قایق سواری در غار حس عجیبی برای ما داشت و به هنگام دیدن این صحنه ها بسیار احساساتی شده بودیم و از منظره شگفت زده بودیم.

در بدو ورود به غار اول با خودتان فکر میکنید چطور ممکن است وارد این منطقه شویم؟ زیرا یک سنگ آهکی بزرگی سد راه ما است، برای رد شدن باید در قایق دراز بکشید تا وارد این غار زیبا بشوید.

منظره داخل غار برای ما بیشتر شبیه بهشت بود با سقف های بلند از سنگ اهک های بسیار زیبا و سکوتی آرامش بخش و بوی نم خوش رایحه در این منطقه حس بسیار خوبی به ما داده بود.

کایاک سواری در دریای کرابی نیز تجربه ای فراموش نشدنی و فوق العاده ای بود. همچنین راهنمای همراه ما بسیار صمیمی و با اطلاعات بود در شناختن منطقه و معرفی بسیار خوب عمل کرد.

پیاده روی در امتداد پل رودخانه کوای

پل رودخانه کوای

شاید فکر کنید پیاده روی در این پل هیجان خاصی نداشته باشد و کاری بسیار عادی محسوب میشود، اما به راستی من وقتی در این پل حرکت میکردم استرس زیادی داشتم شاید کمی زیاد از حد هیجان زده شده بودم یا شاید هم ترسیده بودم. یک قدم اشتباه شما ممکن است باعث شود داخل رودخانه پرت شوید. و پل در ارتفاع بسیا بالای واقع شده است و سقوط از آن ارتفاع به منزله مرگ محسوب میشود.بعد دیدن این منظره با همسرم شوخی کردم و گفتم که اگر همچین پلی در کانادا بود اونقدر اطراف و بالا پایین آن را قفس و پایه های مخصوص میگذاشتند تا امنیت آن به بالاترین حد برسد و دیگر هیجانی نداشته باشد.

در این پل شما با یک حرکت جا را برای نفر پشت سر باز خواهید کرد و باید دقت زیادی در این حرکت ها به خرج دهید.

شاید با دیدن عکس فکر کنید فاصله بین رودخانه و پل فاصله زیادی نباشد، اما باور کنید که یک قطره تا به روخانه برسد زمان زیادی خواهد برد و این فاصله برای من حداقل، کمی ترسناک بود.

اینکه در یک مکان با قدمت تاریخی بسیار زیاد قدم زده ایم برایم هیجان انگیز و لذت بخش بود. قبل از اینکه به تایلند سفر کنیم فیلم معروف Bridge on the River Kwai را دیده بودم در طول راه رفتن بر روی پل فقط آهنگ معروف این فیلم را با سوت اجرا میکردم.

بازار توک توک در مرکز شهر بانکوک

نمیتوان ادعا کرد که به تایلند سفر کرده ام ولی تجربه رفتن به بازار توک توک را نداشته باشیم، این بازار حس دیوانگی عجیبی به آدم میدهد، جمعیت شلوغ و پر ترافیک، سوار شدن بر سه چرخه های معروف بازار برای رفت و آمد این صحنه هایی نیستند که در بازار های هرکجای دنیا بتوانید ببینید.

سوار شدن بر این سه چرخه ها بسیار ارزان و راحت است. در اطراف بازار به راحتی پیدا خواهید کرد. اما خودتان را برای یک سفر طولانی و شنیدن انواع بوهای موجود در بازار آماده کنید.
در این سفر اجناس عجیب با قیمت های عجیب تری خواهید دید، مثلا الماس با قیمت 10 بت عجیب نیست ؟ در این سواری شما یکی از نفسگیر ترین و طولانی ترین سواری های عمرتان را تجربه خواهید کرد.

آبشار را فراموش نکنید

در تایلند آبشارهای بسیار زیادی وجود دارد من و همسرم این آبشار ها را بسیار زیاد دوست داشتیم به خصوص آبشار خو ساموی را که منظره ای فوق العاده داشت.
پریدن از بالای آبشار،شنا کردن در دریاچه کوچک پایین آبشار احساس فوق العاده ای دارد، شنا کردن و خنک شدن در یک روز گرم در تایلند لذت دوچندانی به شما خواهد داد. سعی کنید آبشار های مختلفی را در تایلند امتحان کنید تا آنکه مورد علاقه شما است را پیدا کنید.

در این مطلب ما سعی بر معرفی تعداد اندک شماری از مکان های بی شمار در تایلند را گرفتیم در واقع در تایلند کار های هیجان انگیز بسیار زیادی وجود دارد یا مکان های دیدنی بسیار زیادی که در آینده با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، امیدواریم از این مطلب نهایت لذت را برده باشید.